Friday 27 May 2016



THE GOLDEN STAR – FRUIT TREE
Along Time ago there was a rich old man living in Vietnam. He had two sons. They Had Very two sons. They had very different attitudes. The older brother was very greedy, and the younger brother was very kind. When the old man died, the brothers divided his father’s wealth into two parts. The big brother took almost know what to do. But one day he dared to approach the raven. He begged to it not to eat the fruits.”If you eat the fruits, I will have nothing to sell to the market, and my family will starve.”
Surprisingly the raven was not angry. He replied, ”I need the fruits to. Can I have them and I’ll pay you with gold. Bring a 1-meter long bag, and I’ll bring to a place full of gold and you can fill the bag full with gold.”The younger brother then told his wife to make a I meter long bag. When the bag was don. He climbed on the raven’s  back and they flew to a place full of gold. He filled the bag full with gold, and then filed back home on the raven’s back. From then on, the younger brother and his family could live happily in luxury.
On the commemoration of his father’s death. He invited his older brother to come to his house. Thinking that his brother had a poor house. The big brother refused to come. But because his younger they got to the younger brother’s house, they were surprised to see that he was now very rich.
He asked his younger brother how he had got all his wealth, and the younger brother was happy to tell him the truth. Then the greedy brother and his wife offered the younger brother to trade all the fortune for the star-fruit tree. The younger brother gladly accepted the offer. Son the older brother and his family moved to the house with the star-fruit tree. When the raven came for the star fruits, the older brother made the same please. As Expected, the raven told him to bring a 1-meter long bag.
Because he was greedy, he asked his wife to make a much longer bag. When the bag was don, he climbed on the raven’s back and then they flew to the place full of gold. He filled the big bag with gold. He also brought some gold in his pockets. On the way home, the load soon became to heavy for the raven. Unable to hang to the sea with his bag and pockets full of gold. He sank very fast down the sea. The older brother finally died. He died because of his greed.

THE GOLDEN STAR - BUAH POHON

Seiring waktu yang lalu ada seorang pria tua kaya yang tinggal di Vietnam. Dia memiliki dua anak laki-laki. Mereka Punya Sangat dua putra. Mereka memiliki sikap yang sangat berbeda. Kakak sangat serakah, dan adik sangat baik. Ketika orang tua meninggal, saudara-saudara dibagi kekayaan ayahnya menjadi dua bagian. Kakak mengambil hampir tahu apa yang harus dilakukan. Tapi suatu hari ia berani mendekati gagak. Dia memohon untuk tidak makan buah. "Jika Anda makan buah, saya akan punya apa-apa untuk menjual ke pasar, dan keluarga saya akan kelaparan."
Anehnya gagak tidak marah. Dia menjawab, "Aku butuh buah-buahan untuk. Dapatkah saya memiliki mereka dan saya akan membayar Anda dengan emas. Membawa tas panjang 1 meter, dan saya akan membawa ke tempat yang penuh dengan emas dan Anda dapat mengisi tas penuh dengan emas. "Adiknya kemudian mengatakan kepada istrinya untuk membuat tas lama saya meteran. Ketika tas itu don. Dia naik di punggung burung gagak dan mereka terbang ke tempat yang penuh dengan emas. Dia mengisi tas penuh dengan emas, dan kemudian diajukan kembali ke rumah di belakang gagak itu. Sejak saat itu, adik dan keluarganya bisa hidup bahagia dalam kemewahan.
Pada peringatan kematian ayahnya. Dia mengundang kakaknya untuk datang ke rumahnya. Berpikir bahwa saudaranya memiliki rumah miskin. Kakak menolak untuk datang. Tetapi karena mudanya mereka sampai di rumah adik, mereka terkejut melihat bahwa ia sekarang sangat kaya.
Dia meminta adiknya bagaimana dia mendapat semua kekayaannya, dan adik senang untuk mengatakan yang sebenarnya. Kemudian saudara serakah dan istrinya ditawarkan adik untuk perdagangan semua keberuntungan untuk pohon bintang-buah. Adik dengan senang hati menerima tawaran tersebut. Anak kakak dan keluarganya pindah ke rumah dengan pohon bintang-buah. Ketika gagak datang untuk buah bintang, kakak dibuat sama silakan. Seperti yang diharapkan, gagak mengatakan kepadanya untuk membawa tas yang panjang 1 meter.
Karena dia serakah, ia meminta istrinya untuk membuat tas lebih lama. Ketika tas itu don, dia naik di punggung burung gagak dan kemudian mereka terbang ke tempat yang penuh emas. Dia mengisi tas besar dengan emas. Dia juga membawa beberapa emas di saku. Dalam perjalanan pulang, beban segera menjadi untuk berat untuk gagak. Tidak dapat menggantung ke laut dengan tas dan kantong penuh emas. Dia tenggelam sangat cepat turun laut. Kakak akhirnya meninggal. Dia meninggal karena keserakahan.

No comments:

Post a Comment